Izolacja dróg i chodników




Płyty Finnfoam nie pozwalają znajdującemu się pod nimi gruntowi zamarznąć i zabezpieczają przed wysadzinami.
Zalety Finnfoam:
- niska absorpcja wody;
- odporność na obciążenia;
- odporność na mróz;
- długowieczność;
- łatwość obróbki.
1. Finnfoam FL
2. Ubity żwir lub tłuczeń
3. Warstwa piasku
4. Pokrycie drogi (parkingu)
Termoizolacja przeciwmrozowa musi być bardzo wytrzymała mechaniczne i odporna na działanie wody. Płyty Finnfoam charakteryzują się takimi właściwościami, dlatego są stosowane w budownictwie kolejowym. Płyty Finnfoam doskonale nadają jako warstwa przeciwysadzinowa w konstrukcji dróg i parkingów. Płyty są bardzo wytrzymałe na ściskanie, dlatego budując parking nie trzeba wykonywać dużych robót ziemnych, ponieważ płyty można układać blisko warstwy wierzchniej, pod warunkiem, że nie odbywa się na nim ruch kołowy. Na trasach, gdzie nie planuje się ruchu kołowego, płyty Finnfoam kładzie się na wyrównanym gruncie i bezpośrednio na nich układa się płytki brukowe.
Na tarasach, gdzie nie planuje się ruchu kołowego, płyty Finnfoam kładzie się na wyrównanym gruncie i bezpośrednio na nich układa się płytki tarasowe. Układanie jest proste: na płytach Finnfoam można rysować linie, płyty są równe i wytrzymują duże obciążenie. Na tarasach, gdzie odbywać będzie się ruch kołowy, zaleca się ułożyć na płytach XPS warstwę stabilizująca z piasku lub żwiru grubości ok. 10 cm. Rury drenażowe znajdujące się na styku drogi i tarasu mogą łatwo stać się przyczyną wysadzin, ponieważ przechodzące przez rury zimne powietrze zamraża dno kanałów drenażowych. Za pomocą produktów Finnfoam można zabezpieczyć się przed wysadzinami, izolacja dna wykopu nie zamoknie i nie ugnie się.
![]() |
![]() |
|
Parkingi i place dla ruchu samochodowego. Na płyty Finnfoam należy najpierw położyć warstwę piasku o grubości 15-30 cm, w zalezności od nasilenia ruchu. |
Place bez ruchu samochodowego. W tym przypadku można kostkę można kłaść bezpośrednio na płytach Finnfoam. |
Strona w przygotowaniu.
Strona w przygotowaniu.